Saturday, October 17, 2009

pengemis cinta sejati...

karya sahabat ku (QUE)

Ya ALLAH…
Bagaimana harus aku lakukan pada hatiku ini..
Aku cinta akan dia..Adakah dia cinta akan aku?
Setakat yang aku tahu..Dia punya perasaan seperti aku..
Tapi mengapa dia seolah-olah tidak mempunyai perasaan terhadapku..
Adakah aku hanya bertepuk sebelah tangan???Mengapa dia memperlakukan aku sebegitu???
Jawapannya tiada padaku..
Aku sama sekali tak dapat menerima dia berbuat demikian..
Mengapa dia buat begitu padaku?????Tahukah dia????
Hatiku sakit bila dia buat begitu padaku..
Sedangkan masih ada banyak perkara lagi yang harusku fikir..
Ya ALLAH…
Tidak tertanggung olehku rasa sakit ini…
Sakit sungguh rasanya..
Tidak terkata oleh hati, akal dan mulut..
Tidak terluah bagaimana sakitnya hatiku ini..
Yang terluah hanyalah airmata..
Mengapa aku menangis?
Aku menangis kerana apa?
Tidak pernah aku menangis begitu sahaja tanpa sebab…
Tapi airmata ini mengalir untuk siapa?Adakah untuk diriku?
Adakah untuk dia?Tapi untuk apa aku menangis untuk dia?
Tahukah dia menghargai airmataku ini?Tidak mungkin aku menangis untuk dia..
Aku menangis adalah untuk diriku..
Ya....aku yakin aku menangis kerana diriku..
Apa yang perlu aku buat untuk hilangkannya..
Aku tidak dapat menghakis, menghilang dan menghapuskan rasa cinta ini..
Bagaimana harusku lakukan..
Sedang hati ini rasa benci pada dia..
masih ada lagi terselit rasa kasih pada dia..
tapi adakah dia juga mengharapkan aku????
Andai dia mengharapkan aku..
Mengapa dia buat aku rasa sakit…
Dia tahu tidak aku sakit kerana dia???
Dia sudah tidak punya perasaan padaku?
Aku dapat merasakan perasaan dia punya perasaan sepertiku..
Hakikatnya aku amat sangat mengharapkan dia…
Aku amat sangat mengharapkan dia memahami aku..
Aku amat sangat mengharapkan dia menyayangi aku..
Aku amat sangat mengharapkan dia juga punyai perasaan sepertiku..
Aku amat sangat mengharapkan dia akan membalasnya..
Aku amat sangat mengharapkan dia dan aku bersama melayari bahtera hidup ini..
Di mana aku adalah nakhoda kapal dan dia adalah pembantuku..
Aku teringin sekali untuk hidup bersama dengannya..
Tapi adakah peluang itu masih ada..
Bukankan dia sudah ada orang lain..
Aku juga tahu tentang itu..
Aku hanya mampu mendoakan kau berbahagia...amin.

No comments:

Post a Comment